El passat 11 de desembre tres joves van constituir una cooperativa de treball per prendre el relleu de La Roseta de Gavàs, formatgeria que funciona des de fa vora 20 anys al Pallars Sobirà.
Els seus objectius:
* Contribuir a l’economia local, al desenvolupament rural, a fixar gent a muntanya i, en definitiva, a la dinamització de la comarca del Pallars Sobirà.
* El benestar animal: pasturant cada dia a +1400m dins el Parc Natural de l'Alt Pirineu i complementant la seva alimentació amb farratge ecològic propi.
* Conservar l’entorn amb un maneig del ramat adequat a les característiques de la zona. Gestionar el paisatge: mantenint prats i boscos nets, recuperant prats i camins abandonats...
* Donar continuïtat a una professió arrelada al territori, en perill de desaparèixer i per la que senten un profund respecte.
* Seguir elaborant un producte de qualitat, artesanal i sempre seguint el mètode d’elaboració de la zona mentre promocionem alhora el comerç de proximitat entre els seus clients.
Han apostat per crear una cooperativa de treball ja que és una empresa que respon a principis democràtics i promou la participació directa de les persones que la integren, tenint com a principal objectiu la generació d’ocupació de qualitat per aquestes persones.
Volen, alhora, compartir les responsabilitats, per exemple, decidir lliurement si els beneficis –i els riscos– es comparteixen o es reinverteixen, així com relacionar-se amb altres empreses que treballin de forma cooperativa al seu entorn.
El resultat és una aposta clara per la Sobirania Alimentària.